Saturday, March 7, 2009

Gembirakah ?

Gembirakah hidup jika asyik menyakiti hati org lain?
Gembirakah hidup jika asyik berprasangka buruk terhadap org lain?
Gembirakah hidup jika bersikap talam 2 muka dan hipokrit?
Gembirakah hidup jika asyik menjaga tepi kain org lain?
Gembirakah hidup jika membalas sesuatu yg didendami?
Gembirakah hidup jika asyik merungut dan mengeluh?

SEMESTINYA...

Hidup ini gembira jika kita tak membalas kesakitan hati..
Hidup ini gembira jika kita berfikiran terbuka terhadap org lain..
Hidup ini gembira jika kita sentiasa ikhlas terhadap org yg ikhlas kpd kita..
Hidup ini gembira jika kita sibuk hal sendiri dan bukan hal org lain..
Hidup ini gembira jika kita tak menyimpan dendam kpd org yg mendendami kita..
Hidup ini gembira jika kita hadapi sesuatu dgn senyuman dan bkn merungut atau mengeluh..


Hidup ini byk betul pengalaman dan semua yg berlaku kita jadikan pengajaran dan berhati-hati. Memberi yg sepatutnya dan menerima yg seadanya. Hidup aku gembira dgn ada family dan kwn2 yg ikhlas. Cuma..hidup aku terasa penat dgn kesakitan hati drpd org yg sama. Hati aku da kebal utk disakiti. Biarpun sehebat mana kamu menyakiti hati aku, aku tetap akan tersenyum dan x ambil peduli sebab aku bukan jenis yg berdendam. Rasanya klau aku bersuara, kamu x mampu utk berkata apa2..Aku x ambil kisah dgn fikiran negatif org terhadap aku..yg penting aku tau dan fhm sikap aku yg sebenar..

No comments:

Post a Comment